keskiviikko 13. tammikuuta 2010

Helppoja reseptejä


Tällä kertaa tällainen ruokapainotteinen postaus:)

Olen tosi kehno laittamaan ruokaa, ja mun täytyy aina pitää resepti tiukasti nenän edessä, jos meinaan kokeilla jotakin uutta. Muutama ruokalaji mulla onnistuu kuitenkin aina, ja yksi niistä on tonnikalarisotto. Kaiken lisäksi se on tosi hyvää, halpaa ja melko kevyttäkin. Kannataa kokeilla, jos et ole maistanut!

Resepti kaikessa yksinkertaisuudessaan:


-2dl riisiä
-purkki tonnikalaa 
-purkki maissia
-liha- tai kasvisliemikuutio
-iso sipuli
-sitruuna/ limepippuria
-tinjamia 
-oliiviöljyä 
-ripaus sitruunamehua


Kiehauta 5dl vettä ja lisää liemikuutio. Keitä riisit vedessä pakkauksen ohjeen mukaan ja kuullota sipulin palat oliiviöljyssä. Lisää valmiiseen riisiin maissi, tonnikala, kuullotetut sipulit ja mausteet. Sekoita. Valmis! :)



Tässä vielä mun lemppari iltapala, tonnikalajuustoleivät. Ihan joka päivä en viitsi näitä syödä, mutta kerran tai pari viikossa kuitenkin.

-ruisleipää
-sipulia
-juustoa 
-sitruuna/ limepippuria

Tonnari, raaka sipulisilppu ja mausteet leipien päälle ja sen jälkeen juustoa mielen mukaan. Itse en jaksa raastaa juustoa, vaan laitan paksut viipaleet:) Uuniin (150-175astetta) 5-10 minuutiksi ja herkku on valmis:)



Hyvä ruoka, parempi mieli!
(ainakin mulla:)

6 kommenttia:

  1. onko tää sitä laihisruokaa?

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Heh, no ei varsinaisesti laihisruokaa mutta aika kevyttä kuitenkin :) Ja täyttävää!

    VastaaPoista
  3. Tollaset tonnikalalämppärit on niin hyviä. Nami!

    VastaaPoista
  4. Mä en ole ihan mahdottomasti tonnikalan ystävä. Mä kyllä syön sitä, mutta en jaksa ymmärtää miksi sitä hehkutetaan aina halpana opiskelijaruokana. Ja minun ekologinen puoleni (joka nalkuttaa aina aika ajoin kovaankin ääneen :D) ei ihan hevillä suostu ostamaan purkkitonnikalaa, ei edes siitä huolimatta ettei se olisi uhanalaista tonnikalaa...

    VastaaPoista
  5. Hyvältä näyttää ja tuli heti nälkä :) Lämpimät uunileivät on kyllä parhaita iltapaloja, mitä on olemassa!

    VastaaPoista
  6. Marge: Niin on! <3

    Laura: Joo, ei tonnari mitään älyttömän halpaa ole, mutta verrattuna muihin kaloihin aika huokeaa kuitenkin. Ekologisuudesta saakin nalkuttaa! :) itseasiassa nyt kun mainitsit niin en ole edes tajunnut tonnikalan olevan niin epäekologista..:O Kiitos kun mainitsit, sivistyin taas vähän!

    Cherrt: Niin on:) <3 Myös tomaatti-mozzarella lämppärit on ihania!

    VastaaPoista