torstai 3. syyskuuta 2009

Beauty is in the eye of the beholder

Päätin tehdä postauksen kauneusihanteista. Olen huomannut, että mielipiteet eroavat todella
paljon jopa omassa kaveripiirissäni. Siinä missä toisen mielestä silikonirinnat ja botox-huulet ovat ehdoton turn off, toinen haluaisi vastaavia käsittelyjä tehtäväksi jopa itselleen, jos vain olisi rahaa. Täytyy myöntää, että omat kauneuskäsitykset ovat muuttuneet ajan kuluessa melkoisesti. Teininä näytin mielestäni todella hyvältä vitivalkoisissa hiuksissa, ruskeat piilarit päässä ja armoton meikkikerros naamassa. Tietysti pisteenä iin päällä olivat vielä vaaleanpunaiset minitopit ja ns. autotyttöfarkut. Kaulassa oli musta pantamainen koru, jossa luki strasseilla sexy:) Ehanaa!

Nykyään pystyn jo nauramaan teinityylilleni. Kaikenlainen luonnottomuus, muovisuus ja teennäisyys ahdistaa muutenkin. Mielestäni 60-vuotiaat amerikkalaistädit ilman rypyn ryppyä, naama pinkeänä, ovat lähinnä pelottavia ja säälittäviä. Ihminen voi vanhentua kauniisti ilman
plastiikkakirurgiaakin ja ikuisen nuoruuden perään on turha haikailla. Nuoruudenlähdettä kun ei ole vielä toistaiseksi onnistuttu löytämään;)

Muodokas vai tikkulaiha? Mielipiteitä löytyy niin paljon kuin on ihmisiäkin. Sen olen huomannut, että yleensä ihminen haikailee sen perään, mitä itsellä ei ole. Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella niinkuin sanotaan. Itse olen onneksi jo kokenut - jos en nyt ihan syömishäiriötä - sairaalloisen laihduttamisen tarpeen. Olin 17-vuotias kun ramppasin salilla 5-6krt viikossa ja elin muutamalla sadalla kalorilla päivässä. Painoin alle 50kg (olen 168cm pitkä) ja olin henkisesti kokoajan väsynyt kaikkeen. Menetin kaikki muotoni, enkä suuresta vaivannäöstä ja itsekurista huolimatta näyttänyt mielestäni hyvältä.

Nyt tiedän, että ideaalipainoni on noin 60kg, jolloin löytyy muotoja, mutta en näytä pullealta, eikä kasvoni näytä pallolta. Tällä hetkellä painan yli 60kg, mutta meinaan saavuttaa tuon painon jossakin vaiheessa - hitaasti mutta varmasti. Jos jaksan. Ehkä :D

Tässä minun mielestäni todella kauniita naisia:


Scarlett Johansson


Tyra Banks



Adriana Lima



Millainen on sinun kauneusihanteesi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti